Ahogy a számítógépek és a mesterséges intelligencia által vezérelt rendszerek egyre erősebbé válnak, az emberi szándék és a gép által vezérelt cselekvés közötti határok gyakran elmosódnak. Ez kritikus kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy miként védjük és ideális esetben hogyan erősítsük meg az emberi cselekvőképességet a technológiai felgyorsulás és az automatizálás korában.

Az UNESCO 2025. január 24-én egész napos rendezvényt szervezett párizsi székhelyén, amelynek célja:

  • A mesterséges intelligencia által kínált új lehetőségek vizsgálata, különösen a tanítás, a tanulás, az értékelés és az oktatásirányítás területén.
  • A kritikus AI-műveltségek fejlesztésének előmozdítása azáltal, hogy az UNESCO tanárok és diákok számára kidolgozott AI-kompetencia-keretrendszerével összhangban az oktatókat és a tanulókat felvértezi az AI-technológiák megértéséhez, használatához és befolyásolásához szükséges kompetenciákkal.
  • Biztosítani kell, hogy a mesterséges intelligencia inkább kiegészítse, mintsem helyettesítse a tanulás alapvető emberi elemeit, beleértve a személyes kapcsolatok ápolását és az érzelmi intelligenciát

Az esemény összefoglalója ezen a linken tekinthető meg.

További bejegyzéseink